LLiga de debat Secundària i Batxillerat a la UMH

Eventos, Valencià

1 de febrer 2023

31 Gener, 2023a4 Febrer, 2023

EL VICERECTORAT DE CULTURA ORGANITZA LA FASE LOCAL DE LA LLIGA DE DEBAT DE SECUNDÀRIA I BATXILLERAT DE LA XARXA VIVES D’UNIVERSITATS EN COL·LABORACIÓ AMB ESCOLA VALENCIANA ELS PROPERS DIES 2,3 i 4 DE FEBRER A PARTIR DE LES 9:00H A L’AULA 0.2 DE L’EDIFICI ARENALS DEL CAMPUS D’ELX.

El proper dijous dia 2 de febrer a les 9:30 del matí tindrà lloc el primer dels debats corresponents a la fase local de la Lliga de debat de secundària i batxillerat 2023 de la Xarxa Vives d’Universitats. Els centres que hi participen són els següents:

IES MISTERI D’ELX, equips I i II
IES SANTA POLA, equips I i II
IES CAP DE L’ALJUB DE SANTA POLA, equips I i II
IES LA NUCIA, equip I
IES CANONGE MANCHON DE CREVILLENT, equip I
IES LA FOIA D’ELX, equip I
IES SERRA MARIOLA DE MURO, equip I

Dissabte dia 4 es desenvoluparà la semifinal i final de la fase local. La pregunta d’enguany de la que caldrà debatre és “Cal regular les xarxes socials per combatre la desinformació?”

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició en la qual diversos equips d’estudiants de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius (d’edats entre 15 i 18 anys) de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. L’activitat aporta un espai de formació on els estudiants aprenen a parlar en públic, a fer equip i a saber defensar un tema tant a favor com en contra, utilitzant el valencià com a llengua vehicular.
La Lliga naix a partir de l’experiència de la Lliga de Debat Universitària sota l’impuls de la Xarxa Vives i de la Federació Escola Valenciana, enguany per setena vegada hi participa la Universitat Miguel Hernández d’Elx.

L’objectiu de la Lliga és fomentar l’ús de la paraula entre l’estudiantat, sota el format d’un enfrontament dialèctic entre diversos equips, en el qual s’ha de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat, i on es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal.
L’equip guanyador d’aquesta fase local passarà a la fase final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat 2023 tindrà lloc del 22 al 24 de març a la Universitat de València.