Festa del cinema en valencià

Festa del cinema en valencià

21 de novembre de 2019.
Cartell Festa del Cinema

Milers de persones es mobilitzaran per a demanar oferta cinematogràfica habitual en llengua pròpia.
Aquesta iniciativa té l’objectiu de reivindicar la programació de pel·lícules d’estrena en valencià, fer palesa la insuficient projecció en llengua pròpia als cinemes comercials i visibilitzar la demanda existent.

L’entitat es proposa omplir sales de cinema i auditoris en les 21 localitats que participaran en la festa. La Plana Alta, la Plana Baixa, el Camp de Morvedre, l’Horta, la Vall d’Albaida, la Marina Alta, la Marina Baixa, l’Alcoià, l’Alacantí, les Valls del Vinalopó, el Baix Vinalopó i el Baix Segura acolliran la primera edició de la Festa del Cinema en Valencià.

Campus de la Universitat Miguel Hernández d’Elx
Altea –  Edifici Albir (aula 2)
Elx – Edifici Arenals (Sala de graus)
Oriola – Edifici Casa del Paso (Sala de conferències)
Sant Joan d’Älacant – Edifici Balmis (aula 5)

Dijous 21 de novembre de 2019
Pel·lícula. La casa dels esperits
Sinopsi:
Primera novel·la d’Isabel Allende, La casa dels esperits narra la saga d’una poderosa família de terratinents llatinoamericans. El despòtic patriarca Esteban Trueba ha construït amb mà de ferro un imperi privat que comença a trontollar amb el pas el temps i un entorn social explosiu. Finalment, la decadència personal de l’patriarca arrossegarà als Trueba a una dolorosa desintegració. Atrapats en unes dramàtiques relacions familiars, els personatges d’aquesta poderosa novel·la encarnen les tensions socials i espirituals d’una època que abasta gran part d’aquest segle. La casa dels esperits ha estat adaptada a l’cinema en una pel·lícula protagonitzada per Jeremy Irons, Meryl Streep i Antonio Banderas.