Mostra de música en valencià

6 octubre, 2022a20 octubre, 2022

La XVII Mostra de música en valencià, emmarcada dins les activitats de benvinguda de la UMH, presenta el concert de VerdCel, VerdSions, el dijous 20 d’octubre de 2022 a les 20:30h a La Llotja Sala Cultural. Entrada gratuïta.

El Vicerectorat de Cultura manté la seua programació musical amb aquest concert en col·laboració amb l’Ajuntament d’Elx.

VerdSions, un viatge musical als moments brillants de la nostra biografia.

● El llibre-disc recull versions dels grups i solistes que han sigut importants en la vida
d’Alfons Olmo, la persona darrere d’aquest projecte multidisciplinar.
● La Banda del concert il·licità serà: Alfons Olmo: veus i Guitarra. Toni Medialdea:
Guitarres i cors. Marcel Ferrer: baix, teclats i cors. Angelo Manhenzane: bateria i
percuteria. Vídeos: Queralt Antú, Laura Vaughan i Dimas Rodríguez.

VerdCel torna a sorprendre amb el seu nou treball. VerdSions és llibre-disc que recull un compendi de relats autobiogràfics amb fotografies de Juan Miguel Morales i il·lustracions de Daniel Olmo, maridat amb un disc a mode de banda sonora vital. Un mapa d’emocions arrelat sobre un recull de joies musicals úniques que ajuden a endinsar-se en la infantesa, l’adolescència i la joventut, d’Alfons Olmo -la persona darrere de VerdCel.

El disc inclou adaptacions al valencià de l’anglès, el castellà, l’italià i el francès de temes del pop i la cançó internacional amb un nexe en comú: “el fil que embasta aquestes peces diverses és precisament la interpretació que en fem els oients. És l’adhesiu més fort i durador, el de les emocions enganxades a un moment viscut amb la música”.

Aquesta és una tria de cançons particular, però que en compartir fets de vida s’estén generacionalment i pot esdevenir universal.

VerdSions, el treball que mostra d’on ve Alfons Olmo. La vida i la música abans de dedicar-se a fer cançons.

L’àlbum conté cançons, per primera vegada interpretades en valencià, d’artistes tan consagrats i influents com Cyndi Lauper, Depeche Mode, Nirvana, Smashing Pumpkins, El Último de la Fila, Los Planetas, REM, Dominique A, Family, El Niño Gusano, Sr. Chinarro o Francesco de Gregori.

Durant el que portem d’any VerdCel ha estrenat els videoclips que també formen part d’este projecte que, molt més enllà de la música, abraça l’art entès com un tot global, com una combinació de llenguatges que donen com a resultat un mosaic de bellesa i sensibilitat.

Amb aquesta obra VerdCel, amb més de 20 anys als escenaris, 13 discos publicats, 8 llibres i diversos treballs audiovisuals, continua amb la seua línia artística, personal i inconfusible, que combina teatre, poesia, fotografia, vídeo… Un còctel d’arts que pren partit per la reivindicació de la cultura popular, la defensa de la natura, la justícia social o la llengua i la cultura pròpies davant l’hegemonia globalista.

iLa Unversitat Miguel Hernándes d’Elx col·labora amb Escola Valenciana, les universitats públiques valencianes, la Generalitat Valenciana i del COM per afavorir la difusió de la música de tots els estils que es fa al País Valencià ha publicat 14 discos que són una mostra representativa del que es cou a l’escena musical valenciana.