8é Campionat escolar valencià d’Scrabble al campus d’Elx de la UMH

Campionat, Novetats, Scrabble, Valencià

1 de febrer 2024

La UMH col·labora amb El Tempir d’Elx per a la celebració del 8é Campionat escolar valencià d’Scrabble els dies 5 i 6 de febrer a Elx

Els dies 5 i 6 de febrer tindrà lloc el 8é Campionat escolar valencià d’Scrabble a la ciutat d’Elx, més concretament a la Nau de la Innovació, situada a l’edifici Innova de la UMH. Enguany s’ha decidit continuar amb la celebració del Campionat en dos dies consecutius per donar cabuda a la màxima quantitat de parelles procedents de diversos centres educatius del sud segons el cicle educatiu que cursen. El dia 5 de febrer hi participaran els alumnes de 1r cicle d’ESO i el dia 6 de febrer els de 2n cicle d’ESO. Les jornades començaran a les 9.30 h i finalitzaran a les 13.30 h aproximadament. En aquesta huitena edició repeteixen centres educatius que hi van ser l’any passat tant d’Elx com del Pinós. Recordem que aquest campionat té com a objectius principals familiaritzar els concursants amb el lèxic en valencià i amb l’ús del diccionari en un context recreatiu. Tot això es produirà amb una finalitat molt concreta: desenvolupar la memòria visual en la nostra llengua i consolidar les habilitats socials en tots els participants. De fet, l’alumnat haurà de desenvolupar estratègies grupals i també l’esperit sa de competència per a superar les diverses fases del joc durant els dies de competició. Aquesta 8a edició, impulsada i organitzada per El Tempir, compta amb la col·laboració de l’Scrabble Escolar, la Federació Internacional d’Scrabble en Català i la Universitat Miguel Hernández d’Elx.

Cartell del campionat Scrabble 2024