Dia Internacional dels Museus amb una programació especial en l’Edifici Valona

18 Maig, 2026
5:30 ama8:00 pm

La Universitat Miguel Hernández (UMH) celebrarà dilluns que ve 18 de maig el Dia Internacional dels Museus amb una programació especial en l’Edifici Valona, organitzada en col·laboració amb el Museu Didàctic i Interactiu de Ciències (MUDIC). Les activitats es desenvoluparan de 17.00 a 19.30 hores i inclouran propostes de divulgació científica, art i patrimoni cultural obertes al públic.

La programació comptarà amb visites guiades a l’exposició Latidos de Gea, una mostra d’art i ciència centrada en el canvi climàtic, la sostenibilitat i la relació de la humanitat amb el planeta. A més, es realitzarà una observació solar amb telescopis especialitzats, acompanyada d’explicacions sobre els pròxims eclipsis solars visibles des d’Espanya.

El públic també podrà visitar lliurement les exposicions Vents del poble. Veus de l’exili i resistència, dedicada a la memòria, les migracions i les resistències contemporànies, i Mirades. Dones en la Fundació Jorge Alió, una mostra que reuneix obres realitzades per dones artistes entorn de la mirada i la salut visual.

Amb esta iniciativa, la UMH i el MUDIC se sumen a la celebració internacional impulsada per l’ICOMque posa en valor el paper dels museus i espais culturals com a llocs de trobada, aprenentatge i participació ciutadana.

La celebració s’emmarca a més en el lema proposat per l’ICOM per al Dia Internacional dels Museus 2026, “Museus unint un món dividit” (“Museums Uniting a Divided World”), una temàtica que destaca el paper dels museus com a espais de trobada, diàleg, comprensió i construcció de comunitat. En este context, les exposicions i activitats programades per la UMH i el MUDIC reforcen el valor de la ciència, l’art i la cultura com a ferramentes per a reflexionar sobre els grans reptes contemporanis i fomentar una ciutadania més crítica, inclusiva i compromesa.